Вправи на формування й удосконалення навичок читання, говоріння та письма.
Гра «Інтерв’ю», під час
проведення якої, діти працюють в парах.
Мета цієї вправи: розвивати змістове
розуміння слів, уміння зіставляти слова з метою дій. Школярі придумують
запитання для своїх товаришів:
- Чи є у тебе домашня бібліотека?
- Яку книжку ти прочитав?
- Яка улюблена твоя книжка?
- Що найбільше тобі в ній сподобалось?
Уроки під відкритим небом.
Потрібно часто виводити вихованців у «зелений клас», де можемо пропонувати:
- послухайте тишу;
- послухайте весняні звуки;
- прислухайтесь уважно, що ви чуєте?
- вдивляйтесь, що незвичайне ви помітили?
- Чи є у тебе домашня бібліотека?
Уроки під відкритим небом.
Потрібно часто виводити вихованців у «зелений клас», де можемо пропонувати:
- послухайте тишу;
Дуже важливо, що діти
відчувають себе невід’ємною частиною природи, а світ, який їх оточує,
сприймається, як близький, рідний. У школярів з’являється потреба і бажання
висловитися, показати своє ставлення до побаченого.
Після цікавого колективного обміну думками можемо пропонувати на вибір такі завдання:
1) Написати міні-твір «Весна у лісі»;
2) Скласти загадку на основі побаченого;
3) Пригадати (знайти вірші), загадки чи прислів’я, в яких йшлося б про ранок, світанок, сонце, листя;
4) Написати самостійно невеликий вірш про те, що вразило.
Школярам цікаво. До того ж така робота не тільки сприяє розвитку мовлення і збагаченню словникового запасу, а й удосконалює творчу уяву, підвищує культуру мовлення, виховує любов до всього живого на землі, вчить відчувати красу навколишнього світу.
Цікавою й улюбленою є для
дітей рольова гра та інсценізація казки. Під час гри діти збагачують словниковий
запас, вчаться правильно висловлювати думки, глибоко відчувати красу мови.
У народних іграх знаходимо
слова-синоніми (впала, припала; живі, здорові), вигуки (гей, гей; так, так) та
пестливі суфікси (голуб’ята, травичка, огірочки), які надають мові емоційності.
Немає коментарів:
Дописати коментар