Вправи на читання, говоріння та письма

Вправи на формування й удосконалення навичок читання, говоріння та письма.

Гра «Інтерв’ю», під час проведення якої, діти працюють в парах. 
Мета цієї вправи: розвивати змістове розуміння слів, уміння зіставляти слова з метою дій. Школярі придумують запитання для своїх товаришів:
-    Чи є у тебе домашня бібліотека?
-   Яку книжку ти прочитав?
-   Яка улюблена твоя книжка?
-   Що найбільше тобі в ній сподобалось?
Уроки під відкритим небом.
Потрібно часто виводити вихованців у «зелений клас», де можемо пропонувати:
-  послухайте тишу;
-  послухайте весняні звуки;
-  прислухайтесь уважно, що ви чуєте?
-  вдивляйтесь, що незвичайне ви помітили?
Дуже важливо, що діти відчувають себе невід’ємною частиною природи, а світ, який їх оточує, сприймається, як близький, рідний. У школярів з’являється потреба і бажання висловитися, показати своє ставлення до побаченого.
Після цікавого колективного обміну думками можемо пропонувати на вибір такі завдання
1) Написати міні-твір «Весна у лісі»;
2) Скласти загадку на основі побаченого;
3) Пригадати (знайти вірші), загадки чи прислів’я, в яких йшлося б про ранок, світанок, сонце, листя;
4) Написати самостійно невеликий вірш про те, що вразило.
Школярам цікаво. До того ж така робота не тільки сприяє розвитку мовлення і збагаченню словникового запасу, а й удосконалює творчу уяву, підвищує культуру мовлення, виховує любов до всього живого на землі, вчить відчувати красу навколишнього світу.
Цікавою й улюбленою є для дітей рольова гра та інсценізація казки. Під час гри діти збагачують словниковий запас, вчаться правильно висловлювати думки, глибоко відчувати красу мови.
У народних іграх знаходимо слова-синоніми (впала, припала; живі, здорові), вигуки (гей, гей; так, так) та пестливі суфікси (голуб’ята, травичка, огірочки), які надають мові емоційності.


Немає коментарів:

Дописати коментар